poniedziałek, 8 czerwca 2015

E-PORTFOLIO - PLANOWANIE KARIERY WSPOMAGANE ELEKTRONICZNIE

Ten wpis został stworzony na potrzeby projektu zaliczeniowego na przedmiot o nazwie: "PLANOWANIE KARIERY WSPOMAGANE ELEKTRONICZNIE''

1. Krótki opis mojej osoby


2. Dotychczasowa edukacja

Szkołę średnią ukończyłem w swojej rodzinnej miejscowości, Kaliszu. Uczęszczałem do II Liceum Ogólnokształcącego, do klasy o profilu lingwistyczno-społecznym, która poza podstawowym zakresem materiału umożliwiała naukę języka angielskiego, geografii oraz wiedzy o społeczeństwie w zakresie rozszerzonym. Obecnie jestem na trzecim roku studiów na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, na Wydziale Ekonomii, kierunek Finanse i Rachunkowość.

3. Zainteresowania

Odkąd pamiętam kocham sport. Szczególnym uczuciem darzę koszykówkę. Grałem w nią w szkolnych drużynach, ligach amatorskich i streetballowych, na bieżąco śledzę również wyniki z największej ligi świata, czyli NBA. Od ponad dwóch lat interesuję się  również sportami sylwetkowymi i siłowymi, które z racji swojej specyfiki wprowadziły mnie w zagadnienia dotyczące dietetyki oraz treningu siłowego. Ciężka praca, zdobyta we własnym zakresie wiedza i sukcesy związane z pracą nad własnym ciałem sprawiły, że zapragnąłem podzielić się tym z innymi, pomóc im i doradzać. Tak zrodził się pomysł na bloga, a w niedługim czasie chęć pracy na stanowisku trenera personalnego, na którym rozwijam się obecnie. Poza sportem lubię czytać, szczególnie literaturę fantastyczną i nie gardzę też dobrym kinem. 










4. Profil osobowy

TEST I DIAGNOZA WŁASNEGO STADIUM ROZWOJU

Na podstawie ośmiu zbiorów twierdzeń określających problemy i aspekty rozwoju człowieka dorosłego wynika, że najbliższym stadium, które mnie określa jest kształtowanie związków. Jest to całkowicie zgodne z prawdą, ponieważ rozwijam się obecnie w kilku kierunkach, decyduję na bieżąco na co poświęcam najwięcej czasu i uwagi. Poznaję również nowych ludzi, kształtuję poglądy, oraz podejmuję ważne życiowe decyzje.


TEST II KWESTIONARIUSZ OCENY INDEKSU KARIERY ZAWODOWEJ
WYNIK: BLISKI SUKCESU

Wynik wskazuje, że dużo udało mi się osiągnąć. Niecały rok temu zakładałem sobie, że zrobię "jeden, lub dwa kursy" (czarno na białym - tutaj). Ukończyłem je, pracuję, kontynuuję studia i dalej się rozwijam. Jestem świadomy, że cele które sobie wyznaczam jestem w stanie konsekwentnie realizować, a ostatni rok jest tego najlepszym przykładem.

TEST III OD CZEGO ZALEŻY MOJA KARIERA

WYNIK:
21 (I)
20(O)
19(L)

Na podstawie powyższych wyników mogę stwierdzić, że najważniejszym według mnie czynnikiem wpływającym na kształt kariery zawodowej jest nasza inicjatywa i ciężka praca. Ostatecznie to od naszej ambicji i świadomości własnych możliwości zależy jakie cele sobie wyznaczymy i do jakich będziemy dążyć. Drugim czynnikiem kształtującym naszą karierę są osoby które spotykamy na swojej drodze, te którymi się inspirujemy, natomiast tym najmniej istotnym (lecz zawsze pomocnym) jest szczęście. Nie ma jednak według mnie jednego dominującego czynnika. Tak naprawdę życie ułoży się po naszemu kiedy choć jeden z nich będzie nam sprzyjał. Kontrolę mamy tylko nad tym pierwszym, więc jeśli nie chcemy liczyć na innych, lub na szczęście, to bierzmy się do pracy.


TEST IV '' MÓJ SPOSÓB PODEJMOWANIA DECYZJI ''

WYNIKI:
Elastyczność (6)
Samodzielność (6)
Zdolność podejmowania ryzyka (5)
Emocje (5)
Dyscyplina/wytrwałość w działaniu (6)


Elastyczność to cecha, która pozwala na dostosowanie podejmowanych decyzji i działań do zmian następujących w nas pod wpływem zdobywanych doświadczeń oraz zmian zachodzących w otoczeniu zewnętrznym. Posiadam tę cechę rozwiniętą w wysokim stopniu. Dzięki temu potrafię szybko zaadaptować się do nowych warunków i szukać kreatywnych rozwiązań.

Rozwinięta cecha samodzielności pozawala mi na podejmowanie własnych decyzji i na określanie celów do których chcę dążyć. Jeśli jestem do czegoś przekonany realizuję to ze zdwojoną siłą.

Nie należę do osób, które chętnie podejmują ryzyko. Starannie planuję każdy krok, żeby pewność osiągnięcia celu była maksymalnie wysoka. Nie nawykłem do zostawiania rzeczy istotnych przypadkowi.

Moja zdolność rozpoznawania i wykorzystywania emocji jest czymś, nad czym pracuję, ponieważ nie jest to moja naturalnie rozwinięta cecha.

Dyscyplina i wytrwałość w działaniu towarzyszy mi od zawsze. Nigdy nie należy przestawać pracy nad nią, jednak jak do tej pory wszelkie postawione sobie wcześniej założenia byłem w stanie prędzej czy później zrealizować dzięki swojej ciężkiej pracy oraz konsekwencji w działaniu.


TEST V POMYŚL O TYM CO JUŻ POTRAFISZ

Posiadam zacięcie i potrafię się angażować. Jestem osobą otwartą, bezkonfliktową i bardzo łatwo nawiązuję nowe znajomości. Potrafię się bawić, prowadzę aktywny tryb życia i wiem jak zachować zdrowie i dobrą sylwetkę. Mam za sobą 5 semestrów na jednej z najlepszych uczelni ekonomicznych w kraju.

TEST VI SAMOOCENA PREDYSPOZYCJI ZAWODOWYCH

DYNAMIZM - 7 (przeciętnie wysoki)
UPORZĄDKOWANIE - 7 (przeciętnie wysokie)
AUTONOMIA - 9 (znacznie większe niż u większości ludzi)
KONTAKTOWOŚĆ - 8 (znacznie większe niż u większości ludzi)
PRZYWÓDZTWO - 6 (przeciętnie wysokie)

Z testu wynika, że najbardziej rozwiniętą u mnie cechą jest autonomia. To oznacza, że potrafię i lubię działać na własną rękę, sam wyznaczać sobie cele i dążyć do nich wybranymi przez siebie środkami i w określonym tempie. Moja obecna praca wymaga, bym posiadał łatwość w nawiązywaniu kontaktów z innymi i tę cechę posiadam (wszyscy moi podopieczni zgodnie potwierdzają:) ).

TEST VII MOJE PREFERENCJE ZAWODOWE


Według badania John'a Holland'a, który określił 6 typów osobowości, wynika że jestem typem przedsiębiorczym i realistycznym.

Oznacza to, że przyjemność sprawia mi wykonywanie prac manualnych, wymagających sprawności fizycznej, ale również organizacja pracy i zarządzanie zasobami. W obu przypadkach nie mogę zaprzeczyć. Treningi i wysiłek fizyczny to dla mnie codzienność, poza tym lubię majsterkować i od zawsze lubiłem gry strategiczne zawierające elementy tworzenia sprawnie działającej gospodarki oraz zarządzania zasobami.


TEST VII CZY WIESZ, CO NAJBARDZIEJ MOTYWUJE CIĘ DO PRACY?

Do pracy motywuje mnie krytyka i sukcesy. Nie wyobrażam sobie nic gorszego niż wykonywanie pracy niepotrzebnej nikomu, za którą nie zostanie się nagrodzonym choćby miłym słowem. Ciężko też o motywację, gdy wciąż ponosi się porażki.

5. Certyfikaty, dyplomy



6. Plany na przyszłość

Zamierzam kontynuować naukę i rozpocząć studia magisterskie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Poza studiami zamierzam dalej rozwijać swoją wiedzę z zakresu treningu oraz odżywiania, pracować nad własną sylwetką i kontynuować działalność blogową i social media.

10 komentarzy: